onsdag, december 06, 2006

Mattläggaren

Igår var jag helt själv på mattes jobb! Helt själv! Jag sov ganska mycket. Emellanåt såg jag matte gå förbi i korridoren. Naturligtvis gick vi ut på lunchen, men sen var jag själv igen. Framåt eftermiddagen blev jag lite uttråkad. Jag menar, hur kul är det att ligga helt själv på ett kontor egentligen? Ingen musik hade jag heller och jag vet inte hur man sätter på den heller. Jag tänkte att jag skulle göra matte glad. Efter en stunds funderande bestämde jag mig för att ta bort mattes fula matta! Jäklar så kul det var! Mitt när jag höll på som bäst kom matte. Hon kramade och pusssade på mig, hon måste ha blivit jätteglad! Fast hon lät mig inte fortsätta. Hon dumpade mig med husse i stället...

I morse när vi kom till jobbet vill jag naturligtvis fortsätta med mitt mattprojekt, men matte sa nej. Konstigt? Jag är ju bara halvfärdig! Hon har gömt mitt projekt under min filt, hon tror väl att jag ska glömma det om jag inte ser det. Där tar hon fel! Vänta bara tills hon lämnar mig ensam en stund...

1 kommentar:

Kattalena sa...

Jaaa, matte hade nog fel tror jag!
:-D