söndag, november 12, 2006

Våt och kall och varm igen...

Usch och fy så våt jag blev igår! Det var värre än när jag och matte badade i havet i somras! Kallt och uschligt!

Husse och matte tog med oss till fältet i går morse. Det regnade! Jättemycket! Jag tycker inte om regn! Jag förstår inte varför de tog med oss ut i regn!? Men syrran hoppade glatt ut ur bilen, så jag var ju tvungen att följa efter. Väl ute var det inte så farligt. Vi fick ju springa lösa. Och oj som vi sprang! Syrran är snabb hon! Hoppas jag blir lika snabb när jag blir stor! Vi sprang och sprang och sprang. Matte kastade pinnar som vi hämtade. Syrran sprang i en jättestor vattenpöl. Där gick min gräns! Jag blöter inte ner mig frivilligt! Till slut var jag så våt och så kall att jag bara skakade. Då åkte vi hem. Skönt!

Jag slutade inte frysa fast jag låg mellan husse och matte och syrran i soffan när vi kom hem. Jag frös så att jag skakade! Matte tog upp mig i hennes knä och hade filten om mig. Då blev jag lite varmare. Skönt!

Husse och matte stängde in mig och syrran i vårt rum när de körde iväg. Då var jag sugen på lite bus. Gjorde allt jag kunde för att sätta igång syrran. Det gick inte! Hon är så tråkig ibland. Jag lyckades få hål på korgen och där var en massa kul att dra ut. Det roade jag mig med till husse och matte kom hem. (alldeles för tidigt om ni frågar mig...)

På kvällen åkte vi iväg. Vi hälsade på farmor. Jag har inte varit där så mycket. Det var trevligt. Vi fick jättestora märgben att tugga på och vi var ute och gick lite och sen fick vi anklever. Mums! Det äter jag gärna igen!

När vi kom hem var jag så trött så trött! Jag har sovit som en stock hela natten. Jag tror att husse var ute med mig en gång, men jag är inte säker på att det inte bara var en dröm...

Idag har jag tillbringat förmiddagen med matte i soffan. Jag är trött!

Inga kommentarer: