torsdag, juli 06, 2006

Flytta hemifrån

Det är lustigt det här med att flytta hemifrån! Jag visste inte att det skulle vara så konstigt och hända så mycket märkliga saker...

Jag har varit hemma massor med bara matte och storasyster. Vi har myst och lekt i trädgården. Matte har skällt på mig för att jag ätit stenar och sprungit i rabatterna. Hur ska jag kunna veta vad man får eller inte...?

En dag åkte matte och var borta jättelänge! Hon kom tillbaks en gång, men då fattade jag inte vem hon var... Fast sen när jag vaknat lite till, så fattade jag! Jag var ju bara trött. Men sen försvann hon igen. Jag var hemma med bara husse och storasyster. Storasyster puttade mig så att jag fick ont i foten. Jätteont! Jag blev trött och sov mycket. Nästa dag var matte hemma igen. Hon och husse åkte iväg med mig till ett ställe. Där somnade jag. När jag vaknade hade jag en grej på foten och en tratt på huvudet. Jobbigt! Husse körde mig hem till matte som tog hand om mig. Det är lite jobbigt med den där grejen på foten, men jag kör väl på som vanligt...

Igår kom mattes kompis och hälsade på, sen gick hon. Husse kommer och går. Ja, ja, jag vänjer mig väl...

Inga kommentarer: